reklama

Infobip je prvým chorvátskym jednorožcom s investíciou 200 miliónov dolárov

Spoločnosť Infobip získala od spoločnosti One Equity Partners investíciu viac ako 200 miliónov dolárov. Vďaka ich riešeniu dokážu firmy ako Uber, Costco či Unilever osloviť až sedem miliárd mobilných zariadení.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Spoločnosť Infobip je zisková a generovala tržby vo výške 602 miliónov EUR. Investícia viac ako 200 miliónov dolárov je súčasťou dohody, ktorá ocenila chorvátsku cloudovú komunikačná spoločnosť na viac ako 1 miliardu dolárov. Pre Infobip išlo o vôbec prvú externú investíciu. Tieto financie firme pomôže ďalej expandovať v Spojených štátoch prostredníctvom potenciálnych akvizícií, keďže priamo konkuruje spoločnostiam, ako je napríklad Twilio so sídlom v San Franciscu.

Spoločnosť Infobip, založená v roku 2006, poskytuje technológiu v omnichannel marketingu (druh marketingovej stratégie), ktorá spoločnostiam umožňuje komunikovať so zákazníkmi prostredníctvom textových správ alebo aplikácií tretích strán, ako je WhatsApp.

Zákazníkmi Infobip sú firmy ako Uber, Costco a Unilever , ktoré dokážu prostredníctvom svojej siete osloviť cez sedem miliárd mobilných zariadení vo viac ako 190 krajinách.

Aj keď je Infobip technicky ešte start-up, vykazuje jednoznačnú ziskovosť. V minulom roku dosiahla výnosy 602 miliónov EUR (710 miliónov USD), čo je medziročný nárast o 38%. V apríli v porovnaní s februárom došlo k 20 % nárastu objemu SMS správ. Kvôli globálnemu lockdownu sa spoločnosti snažili osloviť zákazníkov prostredníctvom virtuálnej komunikácie, čo zintenzívnilo využívanie služieb firmy Infobip.

Infobip sa teraz zameria na rozšírenie svojho podnikania a zvažuje úvodnú verejnú ponuku na predaj akcií (IPO) v Spojených štátoch. Podľa Research Data International (IDC) sa predpokladá, že segment komunikačných platforiem ako služieb (CPaaS) narastie z 3,3 miliardy USD v roku 2018 na 17,2 miliardy USD do roku 2023.

Spoločnosti Infobip radila banka Citi a právny poradca Morrison Foerster, ako získať finančné prostriedky.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Omnichannel riešenia, ktoré na jednej platforme prepájajú identitu, autentizáciu používateľov, zabezpečenie a riešenie kontaktných centier pomáhajú klientom a partnerom prekonať zložitosť komunikácie so zákazníkmi, rozvíjať ich podnikanie a zvyšovať lojalitu.

Jozo Peric

Jozo Peric

Bloger 
  • Počet článkov:  68
  •  | 
  • Páči sa:  36x

Vyštudoval som Univerzitu v Záhrebe a po magisterskom štúdiu zostal na univerzite pôsobiť ako dátový analytik. Od roku 2015 sa profesionálne venujem obchodom na kapitálových trhoch. Od roku 2019 pôsobím ako hlavný analytik brokera CapitalPanda. Venujem sa príprave analýz pre klientov so zameraním na finančné trhy, komodity a obchodovanie menových párov. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu